על פי נתונים רשמים של הממונה על השכר במשרד האוצר, מדינת ישראל היא המעסיק הגדול ביותר במשק הישראלי עם יותר מ – 300,000 משרות אשר שמורות לעובדים בשירות הציבורי. לא פעם אנו שומעים על שיאני השכר במגזר הציבורי אשר משתכרים עשרות אלפי שקלים מידי חודש ותוהים בינינו לבין עצמנו, האם עשינו את ההחלטה הנכונה ביותר מבחינה מקצועית או שאולי היינו צריכים להפוך לעובדי מדינה.
במאמר זה אציג את ההבדלים הכלכליים בין עובדים שכירים במגזר הפרטי לבין עובדי מדינה במגזר הציבורי.
משרד עו"ד מימון פאר עוסק בייצוג וניהול הליכים משפטיים מול רשויות מקומיות בפריסה ארצית. הניסיון הרב שנצבר משני צידי המתרס, מאפשר לנו לייצג את האינטרסים שלך בצורה מלאה ולפעול בצורה נחושה להצלחה. לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני, ניתן ליצור עימנו קשר ב – 072-2567192 ונשמח לעמוד לרשותך.
עד כמה שווה להיות עובד מדינה?
באופן כללי, ישנו הבדל משמעותי בגובה השכר הממוצע בין העובדים במגזר הציבורי מול עובדים במגזר הפרטי.
על פי נתונים מהשנים האחרונות, השכר הממוצע של עובד במגזר הציבורי עומד על 15,772 שקל לעומת שכר ממוצע של 9,743 ₪ במגזר הפרטי. בנוסף לשכר מתגמל יותר, רוב עובדי המדינה זכאים על פי חוק לתנאים משופרים יותר מהמגזר הפרטי דבר אשר מתבטא בסופו של דבר בתעריפי הבראה מוגדלים, מענקים, מתנות חג, מי מחלה, החזר הוצאות, ביגוד, פיצויי פיטורים גדולים יותר וכמובן, תנאים פנסיוניים (פנסיה, קרן השתלמות וכדומה) מפנקים הרבה יותר.
הסכמים קיבוציים במגזר הציבורי מול הסכמים אישיים במגזר הפרטי
ההבדל המשמעותי בין עובדים במגזר הציבורי לבין עובדים במגזר הפרטי הוא בהסכמי המסגרת שנחתמים מול ההסתדרות. לעיתים קרובות, הסכמי המסגרת קובעים תנאי סף לשכר (שכר מינימום בהתאם לאופי המשרה) ותוספות משתנות על השכלה, וותק וכדומה – מן הסתם, עובדים במגזר הפרטי אינם זוכים להטבות אלה ונדרשים לפעול בצורה אקטיבית על מנת ששכרם יעלה בכל תקופה.
לסיכום, כפי שניתן לראות בהחלט משתלם להיות עובד בשירות המדינה. לעיתים קרובות, עובדי המדינה זוכים לתנאים משופרים, תוספות וסל הטבות מעורר קנאה.